Untitled #1

Assalamualaikum. Hi

Aku rindu zaman aku rajin edit blog, tulis fiksyen, edit gambar dan etc. Betapa banyak masa aku sanggup luangkan semata-mata untuk itu semua. Tak tidur malam pun tak apa. Asalkan aku buat apa yang aku suka dan aku puas hati dengan hasilnya. Tapi sekarang aku rasa masa macam dah tak cukup. Ya, masa tetap 24 jam. Tapi life aku yang buat aku rasa macam masa berjalan terlalu cepat sampai tak sedar hari dah bertukar. Mungkin aku dah mula nampak mana future aku pergi. Mungkin.

I'm pushing twenty. Cita-cita pun aku tak ada lagi. Ingat nak jadi housewife je. haha. Merepek. Dengan keadaan dunia sekarang, apa je aku dapat kalau housewife is my only job. Aku ingat nak jadi psikologi. Tapi parents aku cakap aku merepek sebab aku jenis payah nak dekat dengan orang. Awkward dan aku prefer diamkan diri. Kerja nursery jaga budak-budak. Mak aku cakap aku bukan penyabar. Takut-takut anak orang jadi punching bag. Payah kalau 'famous' masuk berita sebab kes child abuse. Writer pula, mak aku sokong tapi itu patut jadi side job. Kalau nak tambah pendapatan bolehlah. Director atau scriptwriter, aku selalu berangan nak buat satu cerita hasil tangan sendiri yang lain daripada yang lain. Not a typical one like those malay dramas. Tapi, mass com bukan bidang aku minat.

Cita-cita aku masih hanging. Well, let's see where my future leads me while i'm struggling to get good grades.

Bye.